יום שבת, 29 בדצמבר 2012

טיפים ללקויות למידה לפי שיטת א.מ.ש-אותיות מובילות לשינוי

כמה עגול הוא העולם
פגשתי "במקרה" לפני כמה חודשים חברה מימי הבית ספר כשהיינו "יפים וצעירים"-שמה נעמה רומי.
מה שלומך? מה איתך? איך החיים? שאלות מפגש רגילות ונורמליות....
"אני נשואה,ילדים,עובדת בהוראה מתקנת בבית ספר בקרית חיים כמורה וגם באופן פרטי,תואר שני...."יופי,קפצתי.
אולי אני יכול להוסיף לידע הענק שלך משהו "בזווית קצת אחרת?".כתבתי ספר שנקרא "הנגיעה של אמא" שבו אני מלמד טכניקה מעשית וממוקדת לזיהוי הדרך התקשורתית הנכונה אל ילדים,ואני מאמין שזה יכול להוסיף ולהקל בהתמודדות של הורים ומורים כאחד,בתקשורת עם ואל ילדים.
"אתה יודע מה-נשמע מסקרן."
נפגשנו,שתינו קפה וכתבנו סדרת טיפים להורים ו/או למורים ,שעיקרה הוא מודעות ל"טריקים" ולניואנסים בלימוד ילדים,שמאובחנים כלקוי למידה או עם בעיית קשב וריכוז התנהגותית.
"קיימים סוגי תלמידים שונים בכיתה, יחד עם זאת גם סוגי מורים שונים, אם נדע כמה כללים להתנהגות עם התלמידים, נסייע להם להתמודד עם הקשיים העומדים בפניהם. הקושי הוא לגלות את הגישה אל התלמיד ואיך לפנות אליו, (באיזה דרך תקשורת הוא יתפקד במיטבו).כשיודעים ומבינים את הניואנסים "שמפעילים את הילד"-הכול נהייה פשוט וקל יותר."
"טוב,אז אני מאמין שפה בדיוק יכולה לעזור שיטת א.מ.ש-אותיות מובילות לשינוי. השיטה מבוססת על הרעיון שבשם הילד יש את "הקודים" שמפעילים אותו,והאות ה-3 בשם הילד מצביעה ומלמדת על הגישה התקשורתית אליו."
בדקנו,כול אחד שיתף מזווית הידע שלו,וזו התוצאה:
לילד שהאות ה-3 בשם שלו היא "א"  כאמא ו/או כמורה שלו ,צורת ההתנהגות הנכונה אליו צריכה להיות:

בפניה/נימה אישית(אחד על אחד-להזכיר את שמו בתחילת הפניה)
גישה אסרטיבית עם תוצאה חד משמעית ברורה ושיוכל לבחור מתוך 2 אופציות לפחות.
טון הדיבור אליו צריך להיות נעים וסמכותי.
אימון על הנושא-שיעורי בית והקפדה על העשיה.

לדוגמא-"ליאור (נימה אישית בטון נעים),אני יודעת ש...וביחד עם זאת(אסרטיביות) אני נתתי לך 2 משימות שאתה יכול לבחור מביניהם.אתה  חייב לעשות אותם,ועם זאת אני מוכנה שתבחר לבד את סדר הביצוע שלהם.(חד משמעי+אופציית בחירה פתוחה)..."
ברגע,שהאמא בבית ו/או המורה בבית הספר יהיו עיקביות בגישה אליו,הוא יהיה מאומן וידע את המוטל עליו,אז ישתחרר מההנחיה הקבועה.

אני מאתגר אותכם לנסות ולשפר את איכות החיים שלכם ושל ילדכם.
נשתמע בטיפ הבא


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה